Ambalaje Barleta de ultima generatie, doar la Pack Expo 2018

Acasa » Ambalaje Barleta de ultima generatie, doar la Pack Expo 2018

Pentru ca ambalajul reprezinta interfata cu clientul, fiecare companie vrea sa-si prezinte cat mai bine produsul si sa poata atrage clientul. In acest context, liderul pietei de ambalaje din Romania – Barleta, una dintre companiile care au confirmat participarea la Pack Expo 2018, a cumparat recent o tipografie flexo moderna de ultima generatie, cu 8 culori si foarte multe imbunatatiri in procesul de productie.

“Este o investitie mare pe care ne-am dorit-o de mult, pentru ca ajunsesem intr-un punct de stagnare din cauza acestor lipsuri in zona de tiparire. Avem foarte multe comenzi, clientii au devenit foarte pretentiosi, si a trebuit sa ridicam stacheta”, spune Florin Adrian Dimofte, manager marketing Barleta.

Mare parte din printurile realizate pe acest utilaj vor putea fi vazute intre 16 si 19 mai 2018, in cadrul Pack Expo, expozitia dedicata industriei de packaging din Europa de Sud-Est.

Compania detine in prezent un portofoliu de produse destinate industriei de morarit, panificatie, farmaceutice, alimentatie publica, constructii si multe altele. Exporturile in Spania, Italia, Rusia, Belgia, Marea Britanie, Ucraina si Republica Moldova reprezinta la ora actuala 38% din cifra de afaceri.

Mai nou, a aparut o noua problema: aprovizionarea cu hartie. Datorita noilor tendinte, grija fata de modul inconjurator, multe din ambalajele din plastic au fost inlocuite cu ambalaje de hartie, crescand implicit cererea de hartie. Chiar daca lucreaza direct cu producatori, termenele de livrare au crescut de la 2-3 saptamani, la 3-4 luni, capacitatile de productie ale fabricilor de hartie ramanand deocamdata aceleasi in conditiile in care cererea a crescut vertiginos.

Din pacate, aprovizionarea cu hartie pune mari probleme jucatorilor din industria de ambalaje. In conditiile in care in Romania nu mai exista nicio fabrica de hartie de ambalaj (din cele 17 existente in 1989?!), Barleta o importa din statele UE. “Avem o gama diversificata de ambalaje pentru industria de morarit si panificatie, fast-food, constructii, dar si pentru incaltaminte, confectii si nutreturi; am reusit sa patrundem pe piete foarte diverse, si de aceea avem nevoie in primul rand de materie prima de calitate, dar si de o sortimentatie diversa. Suntem in faza de discutii pentru importul de hartie si din exteriorul spatiului UE„, explica managerul.

Planuri de viitor

Noua directiva europeana, care va trebui aplicata si in Romania intr-un timp cat mai scurt, prevede ca anumite pungi din plastic cu maner nu vor mai putea fi introduse pe piata si nici comercializate. „Astfel, va creste necesarul de ambalaje din hartie si ne obliga sa crestem valoarea investitiilor, si aceasta va asigura – speram – succesul Barleta. Fara investitii noi de ultima generatie, nu ne putem bate cu marii producatori de ambalaje”, spune Florin Dimofte.

Cerere exista, timing-ul este foarte bun, insa pentru multe companii ramane problema fortei de munca. Barleta demonstreaza si aici ca nu degeaba este lider: in 2016 a dezvoltat afaceri cu asociatia tipografilor, care se lupta acum pentru a crea forta de munca specializata in meseria de tipograf. In Bucuresti exista un singur liceu specializat, dar scoala autentica de tipografie care sa pregateasca specialisti in acest domeniu inca nu exista. In plus, Barleta are o colaborare si cu Facultatea de Tipografie din Chisinau. „La prima editie a targului Pack Expo am inceput o discutie legata de organizarea si in Bacau a unor cursuri tipografice in cadrul liceelor, si asteptam rezultatele. Daca nu exista forta de munca specializata, vom fi obligati sa facem tot mai multe automatizari, iar robotii vor inlocui incetul cu incetul forta de munca”, considera directorul de marketing.

2017-12-07T11:17:34+00:00