Cine sunt castigatorii Romanian Packaging Awards, editia a II-a

//Cine sunt castigatorii Romanian Packaging Awards, editia a II-a

Organizat in cadrul Pack Expo 2018, concursul Romanian Packaging Awards (editia a II-a) a premiat si anul acesta cele mai bune ambalaje si etichete realizate in Romania. Iata cine sunt castigatorii:

Categoria Ambalajul din carton ondulat (pentru retail) al anului: “Strauss Welcome Kit”, realizat de RONDOCARTON pentru clientul STRAUSS Romania.

Ambalajul a fost realizat in 2017 prin suprapunerea/lipirea a 16 placi de carton ondulat de cca 7mm grosime (ondula CB), iar insertul este realizat din 4 placi de aceeasi grosime. Kitul contine 13 capsule de cafea, fiecare avand alta aroma sau provenienta, un pahar de cafea termo plus suport de cafea, atasat de capacul cutiei, care va fi desprins de catre client.  Atat capsulele de cafea, cat si paharul sunt pozitionate foarte bine in kit, astfel ca nu exista riscul deteriorarii in timpul manipularii transportului. Imprimarea este tip flexo, grafica fiind realizata de client. Ambalajul se inchide cu un manson de hartie glossy, full print.

 

Categoria Ambalajul flexibil al anului: Bottle Bag”, realizat de EXONIA HOLDING pentru Coca-Cola si Cramele Recas.

Bottle Bag este o sacosa inovatoare cu confectie speciala, care permite transportul simultan in pozitie verticala a 2-3 sticle de vin, bere, suc sau apa. Ambalajul permite transportul grupat in pozitie verticala si compacta, reducand astfel numarul de ambalaje.

Sacosa este fabricata din polietilena reciclata, contribuind astfel la  reducerea deseurilor de mase plastice deversate in mediul ambiant.

 

Categoria Ambalajul din carton compact al anului: Ghiozdanul Back To school”, realizat de MAYR MELNHOF PACKAGING Romania pentru clientul Mondelez Romania.

Dezvoltarea pachetului Back 2 School a avut in vedere crearea unui ambalaj deosebit, care sa atraga consumatorul la raft, constructia cutiei fiind special adaptata pentru a simula ghiozdanul cu care merg copiii la scoala, din care, evident, nu lipseste cutia-cadou pentru pranz. Pentru fixarea componentelor in cadrul cutiei au fost realizate inserturi din carton ondulat.

Inserarea ferestrei din plastic are rol multiplu, atat pentru estetica ambalajului, cat si pentru o buna vizibilitate a produselor din interior. Cutia a fost dezvoltata sub forma unei cutii cu lipire in 3 puncte, forma si clapetele superioare ale pachetului fiind adaptate in mod special pentru a crea manerul ghiozdanului, acestea avand posibilitatea de a fi pliate pentru ambalare si transport. Tiparul a fost realizat in 5 culori si lac, cernelurile si lacurile folosite fiind low migration.

 

Categoria Eticheta anului: “SAMARO”, realizata de ROMPRIX EXIM SRL pentru clientul Distileriile Bran.

Eticheta “ SAMAROLichior de nuci verzi, plante si propolis – ideal pentru petreceri“ a fost realizata intr-o serie scurta de 510 etichete unice, pentru a fi oferite cadou clientilor  la festivalurile de muzica Untold, Neversea, precum si la alte festivaluri Street Food Festivals.

Creatia grafica a etichetei a avut la baza forma frunzei de nuc pe care se aplica folio cupru. Nervurile frunzei reliefate au fost gandite pentru un plus de senzatie tactila. Denumirea produsului a aparut din dorinta producatorului de a promova regiunea din care provine: SAtu MAre ROmania.

Eticheta este nobila si prin realizarea ei cu ajutorul unor procedee care o fac spectaculoasa si unica: aplicare de folio la cald, serigrafie, lacuire, gravura pe folio.

Fiecare eticheta din serie este unica datorita numerelor inseriate – tipar cu date variabile realizat cu ajutorul utilajului digital HP Indigo WS 6800, precum si a culorii logo-ului ,,BRAN”, care difera de la o eticheta la alta (510 nuante diferite). Acest lucru a fost posibil utilizand softul HP SmartStream Mosaic, creat de HP.

Farmecul special al etichetei consta in faptul ca are anumite elemente vizibile in spectrul UV, ceea ce o face atractiva in cluburi si la festivaluri.

Pentru realizarea etichetei s-a folosit  hartie premium necretata, fara continut de masa lemnoasa, cu performante bune in medii umede, tratata antifungic, certificata FSC, creata special pentru aplicarea pe sticle. Adezivul permite dezlipirea cu usurinta a etichetei, fara a lasa urme dupa spalarea sticlei, aceasta fiind refolosibila.

 

La categoria Ambalajul rigid din mase plastice al anului, juriul a decis sa nu acorde un premiu, intrucat produsele inscrise in concurs nu s-au ridicat la standardele de calitate impuse de regulamentul concursului.

 

Membrii juriului au fost Cristian Hatagan, Director general EURO TOP GRAFIX Srl, Mihai Cobianu, Managing Partner Printman, Cristian Stancu, Marketer (fondatorul Remark Studio), Daniela Cosmoiu, Director executiv ASPAPLAST, Laura Abrihan, owner Peggy Production si Violeta Negreanu, sef sucursala Suceava CEPROHART.

Imagini de la festivitatea de decernare a premiilor:

 

2018-05-22T08:53:54+00:00